Deze site maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren.

Door op 'OK' te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u hiermee akkoord. Meer info

Ok

VZW Katholiek Secundair Onderwijs Veurne-Nieuwpoort

Inst.nr. 116161 000 2 38025 4

Zetel: Kaaiplaats  10. 8630 Veurne

Annuntiata-instituut                                                              
Vleeshouwersstraat 22       
8630 Veurne                                                         
T: 058 31 13 45

Bisschoppelijk College der Onbevlekte Ontvangenis     
Karel Coggelaan 8                
8630 Veurne                                                          
T: 058 31 14 74

Sint-Bernarduscollege                                                          
Marktplein 5                         
8620 Nieuwpoort                                                   
T: 058 23 31 03

Vrij Technisch Instituut Veurne                                          
Ieperse Steenweg 90          
8630 Veurne                                                             
T: 058 31 15 09

Cookiebeleid – VZW KSO Veurne-Nieuwpoort

Annuntiata-instituut – www.annuntiata.be

Bisschoppelijk College der Onbevlekte Ontvangenis – www.collegeveurne.be

Sint-Bernarduscollege – www.sintbernarduscollege.be

Vrij Technisch Instituut Veurne – www.vtiveurne.be

Wat zijn cookies precies?

Cookies zijn kleine data- of tekstbestanden die op je computer of mobiel apparaat worden opgeslagen bij het bezoeken van webpagina’s. Ze bevatten informatie, gelinkt aan een webbrowser en de specifieke website. Als je naar een bepaalde website terugkeert, dan kan die pagina door middel van het cookie de bezoeker herkennen en de historiek verder opbouwen. Cookies worden meestal gebruikt om websites optimaal te laten functioneren, om de handelingen van de bezoekers van de website bij te houden, om inloggegevens te bewaren.

Welke cookies worden op de websites van de scholen van de VZW Kso Veurne-Nieuwpoort gebruikt?

Noodzakelijke cookies stellen gebruikers in staat om door een website te navigeren en de functies van de website te gebruiken. Dit zijn directe cookies, die door de website gecreëerd worden om de webpagina beter te laten functioneren.

Performance cookies van derden verzamelen gegevens over het gebruik van een website zoals het aantal bezoekers, de tijd die bezoekers doorbrengen op een webpagina en foutmeldingen.
We gebruiken Google Analytics voor www.annuntiata.be,, www.collegeveurne.be , www.sintbernarduscollege.be en www.vtiveurne.be om een duidelijk beeld te krijgen van de bezoekersstromen, paginaweergaves …
Delen van de website kunnen zo in functie van het gedrag van de bezoekers aangepast worden.

Functionele cookies verhogen de gebruiksvriendelijkheid van een website door uw keuzes te herinneren (bv. taalvoorkeuren, regio, login).

Social media cookies van derden zijn cookies die functionaliteiten van social mediawebsites mogelijk maken. Wanneer je op onze website een social media button aanklikt om een pagina te delen, wordt een social media cookie geplaatst. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de data die zij hiermee verzamelen, verwijzen wij naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven: Facebook, Google+/Youtube, LinkednIn, Twitter. Let er op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen.

Hoe kan je het gebruik van cookies beheren?

 

De meeste browsers aanvaarden automatisch cookies. Je kan je browser zo instellen dat je gewaarschuwd wordt vooraleer een cookie wordt geplaatst of zodat cookies geweigerd worden.
Je kunt ook op elk moment de al geïnstalleerde cookies van je computer of mobiel apparaat verwijderen.

Op de volgende website vind je voor de meest gebruikte browsers de werkwijze om cookies te weigeren: http://www.aboutcookies.org/.
Voor meer informatie per type browser zie ook volgende links: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Chrome, Safari.

Als je verschillende toestellen gebruikt om deze website te bezoeken, moet je je cookievoorkeur instellen op de browser van elk toestel.

De basisoptie Moderne wetenschappen is samengesteld uit de onderdelen Socio-economische initiatie (SEI) en Wetenschappelijk werk (WW). De hoofdbedoeling van deze basisoptie is de leerlingen te laten proeven van economie, natuurwetenschappen en gedrags- en cultuurwetenschappen. Gedrags- en cultuurwetenschappen en economie komen aan bod in het vak SEI en natuurwetenschappen in het vak WW. Om de nodige aandacht te besteden aan het gemeenschappelijk aspect tussen SEI en WW worden er in de loop van het schooljaar een drietal kleine gemeenschappelijke projecten uitgewerkt tussen beide vakken. 

Socio-economische initiatie

In SEI zien we de jongere als consument: we onderzoeken bijvoorbeeld het uitgavenpatroon en het koopgedrag van een jongere en de prijsvorming. Daarnaast bestuderen we de jongere als deel van het gezin. In deze context hebben we het over de functies van het gezin, de inkomensbronnen en het uitgavenpatroon van een gezin. Ten slotte is een derde deel gewijd aan de jongere als deel van de gemeenschap met o.a. themas als participatie, solidariteit, mobiliteit en milieu. 

Wetenschappelijk werk

Wetenschappelijk werk (3 uur per week) geeft een inleiding op de wetenschappen die in de tweede graad gegeven worden onder de naam fysica en chemie. Je leert er over elektriciteit (o.a. stroomkringen bouwen, allerlei metingen uitvoeren, zelf spanningsbronnen maken,...), over kracht en druk, over zinken, zweven, stijgen en drijven, over licht en kleur en zelfs een stukje chemie (o.a indeling van stoffen, veilig leren omgaan met stoffen, toveren met kleuren,...).Het doel van het vak is:

  • leren waarnemen en luisteren naar de natuur
  • leren zorgvuldig zelf proeven uitvoeren
  • meten en wetten opstellen
  • in groepsverband leren werken.

Klassenuur

Ook in het tweede jaar is er om de twee weken een klassenuur: we zetten verdere stappen met het uitdiepen van een goede studiemethode, het bespreekbaar maken van thema's zoals cyberpesten en sociale media komen aan bod. Het kiesgoedproject zet alle tweedes op weg naar een goede keuze voor de richting in de tweede graad.